Kako Lako Ojačati i Poboljšati Koncentraciju i Fokus

Ostati fokusiran na zadat ili neki problem, može biti poprilično teško pogotovo ako smo okruženi mogućim distrakcijama. Rasejanost je česta pojava kod osoba svih uzrasta i u velikoj meri utiče na koncentraciju. 

Dobra koncetracija je ključna stavka pri učenju novih stvari, postizanju odličnih rezultata, ali je isto tako i važna za svakodnevne probleme sa kojima se susrećemo.

Na svu sreću, koncentracija se može poboljšti. Što se više vežba i radi na poboljšanju koncentracije, tim i ona postaje bolja.

Zato smo izdvojili 5 jednostavnih navika koje će Vam pomoći u postizanju željenih rezultata, bez ikakve promene rutine ili oduzimanja previše vremena.

Provera Koncentracije

Pre nego što započnete sa radom, izdvojite par minuta kako bi proverili da li Vam je teško da se fokusirate. Za ovo postoji i tabela koju možete pratiti:

Koncentracija Vam je dobra ako:

  • Vam je lako da ostanete budni
  • nakon postavljanja cilja, podelite zadatak na manje delove 
  • pravite kratke pauze tokom posla i lako nastavljate sa radom

Trebalo bi da radite na koncentraciji ako:

  • stalno sanjarite, ili Vam misli skreću sa zadatka
  • ne možete zanemariti distrakcije
  • ne možete da pratite Vaš napredak

Bilo da spadate u jednu ili drugu kategoriju ljudi, uvek možete raditi na poboljšanju koncentracije. Koncentracija je fluidna i jednog dana može biti bolja, dok se sledećeg dana borimo sa izvršavanjem najprositijih zadataka.

Zena-Na-Poslu-Meditacija-Kako-Lako-Ojacati-i-Poboljsati-Koncentraciju-i-Fokus-Zynamik-Nouvellune

Smanjite Distrakcije

Iako zvuči očigledno, postoji mnogo stvari koje svakodnevno odvlače pažnju i smanjuju koncentraciju. Nekada su one očigledne kao što su televizor, radio ili muzika koja ide u pozadini, ali nekada to može biti i žamor kolega na poslu.

Jedan od načina za smanjenje spoljašnjih distrakcija jeste mirno i tiho mesto koje Vam dozvoljava da razmišljate i koncentrišete se na zadatak bez ikakvih problema. Možda nekada jeste teže reći porodici i kolegama da Vam je potrebno malo vremena da budete sami, ali krakto vreme koje ćete provesti fokusirani na zadatak biće dosta produktivnije i bolje za Vaš rad.

Sa druge strane, postoje i unutrašnje distrakcije kao što su anksioznost, zabrinutost, loša motivacija, i druge tegobe kojih ne možemo tako lako da rešimo.

Nekoliko načina koji Vam mogu pomoći u ovakvim situacijama jeste kraći odmor pre početka nekog zadatka za koji Vam je potrebna koncentracija. Drugi način jeste da zapišete ili se fokusirate na pozitivne misli koje mogu smanjiti zabrinutost ili anksioznost koju osećate.

Ograničite Vaš Fokus

Multitasking je odlična stvar ako želiti da što pre završite stvari, ali ispostavilo se da ima dosta loših strana multitaskinga. Kada radite više stvari odjednom, gubite fokus i propuštate bitne detalje.

Radi bolje koncetracije i fokusa važno je da Vašu pažnju usmerite ka određenom zadatku.

Jedan deo poboljšanja koncentracije i fokusa je da iskoristite sve moguće resurse koje imate na raspolaganju. To znači da smanjite multitasking i Vašu pažnju preusmerite na jedan zadatak.

Srecna-Porodica-Smeje-Deca-Mladi-Par-Kako-Lako-Ojacati-i-Poboljsati-Koncentraciju-i-Fokus-Zynamik-Nouvellune

Živite u Trenutku

Nekada je teško skoncentrisati se ako ste preokupirani mislima, brizi o budućnosti, ili ste jednostavno ,,isključeni” iz sadašnjeg trenutka.

Verovatno ste čuli mnoge priče i savete o tome kako treba živeti u trenutku. Ali najvažnija stvar jeste ostaviti mobilni telefon, društvene mreže, i biti potpuno predan i fokusiran na sadašnjost.

Ova tehnika iziskuje vežbu i konstantno ponavljanje, ali je odlična kako za koncentraciju tako i za mentalno zdravlje . Važno je zapamtiti da ne možete da promenite prošlost, a budućnost se još nije desila. Ono što možete da uradite danas može Vam pomoći da ne ponovite greške iz prošlosti, a postavite dobar temelj za budućnost i poboljšanje koncentracije.

Vodite Zdrav Život

Biti zdrav, trenirati i hraniti se zdravo, nije baš tako jednostavno, pogotovo sa brzom hranom dostupnom na svaki korak. Ali male promene u ishrani ili vežbanju mogu znatno pomoći u poboljšanju koncentracije i fokusa.

Upotreba suplemenata poput Vitamina B, Gingo Biloba, Ginsen i Vitamin D3 mogu dovesti do poboljšanja stanja celog organizma, ali takođe pozitivno utiču i na rad mozga kao i koncentraciju.

Takođe postoje i prirodni suplementi za koncentraciju. Jedan od njih jeste Zynamik – potpuno prirodni suplement na bazi ekstrakta lista manga. Zynamik prirodno podstiče kognitivne funkcije, brže vreme reakcije kao i bolju koncentraciju. Odličan je i za sportiste umesto pre-workout suplementana, zato što podstiče viši nivo energije i snage (bez dopinga).

Muskarac-Na-Poslu-Bela-Tabla-Sticky-Notes-Kreativnost-Kako-Lako-Ojacati-i-Poboljsati-Koncentraciju-i-Fokus-Zynamik-Nouvellune

Nastavite da Vežbate za Bolju Koncentraciju

Rad na koncentraciji i fokusu je nešto što se vežba svaki dan. Baš kao i sportisti koji konstantno vežbaju kako bi unapredili svoje rezultate, tako i mozak zahteva vežbu i pravilnu ishranu sa prirodnim suplementima.

Kako unapređujete sebe i Vašu koncentraciju tako ćete primetiti da lakše postižete nekada nezamisive ciljeve, a ujedno ste srećniji i zadovoljniji.

NAŠ BILTEN

Prijavi se za razne specijalne ponude i promocije

*